♥ Veckans Vän ♥

Elin Linnea Norlin - 870826

Första gången vi sågs var onsdagen den 27 augusti 2003. Det var våran första dag i skolan på gymnasiet och förväntningarna var höga. Nervositeten låg i luften då man inte hade en aning om vilka man skulle hamna i samma klass som. Självklart hamnade jag inte med en enda kotte som jag kände sedan tidigare. Vad är oddsen för det egentligen när vi var 90 elever som blev uppdelade i tre klasser? Okej kanske lätt att faktiskt räkna ut med jag tjatade till mig ett G på nationella matte B. Tack Koshrow! Hur som helst gick dagen och det blev lunchrast. Jag stog själv i korridoren och tittade mig omkring. Vem ska jag äta med? Det där killgänget som står en bit bort? Näe...Kanske dom där tjejerna som sitter på bänken och fnissar? Nääee...
Jag behövde inte fundera länge då Elin kom fram till mig och frågade ifall vi skulle gå tillsammans till matsalen. Min första tanke var: "Neej, jag vill inte behöva hänga med den där bonden". Hon kommer från Älgnäs, en by med 9 invånare och en traktor. Hennes första tankte om mig var: "Okej, jag har ingen att äta med. Även då jag faktiskt inte vill så måste jag nog äta med den där blonda bitchen...suck"

Återigen så bestod mitt första möte med en utav mina allra bästa vänner av att jag gav intrycket av att vara en blond bitch. Eva va ju den första, remember?


Den lunchen minns jag inte överhuvud taget, men däremot så vet jag att vi tillbringade alla de kommande dagarna under vår gymnasietid tillsammans. Alla våra lärare kallade oss för Knoll & Tott, vi fick även smeknamnen Piff & Puff. (Alla fattar väl vem den smarta var. Lämnar öppet för egen tolkning)

Vi har pratat, skrattat, gråtit, festat, fattat beslut, argumenterat, diskuterat, kramats, sovit, festat och allt annat man gör med människor man umgås mer med än sin egna familj. Hon var min familj, min fru, min bästis, mitt allt!

Vi har varit i Schweiz, en resa jag sent glömmer och senare samma sommar åkte vi till Torrevieja, Spanien för sol & bad. Vi har varit i Alperna, badat i en 3 grader varm sjö, åkte tåg i 27 timmar och upplevt hur mycket som helst tillsammans och jag har så många minnen med Elin att jag inte vet riktigt hur jag ska kunna skriva om det. Jag tror jag överlåter det till några bilder istället. En sak kan jag säga och det är att om den där bonden inte hade frågat mig om lunch den 27 augusti 2003 så hade min gymnasietid och mitt liv sett ut på ett helt annat sätt. Jag kan knappast föreställa mig att det hade sett bättre ut.


Tack för att du finns!














Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad fint!!

2010-02-15 @ 10:15:30
URL: http://smagazine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0