Angels or Devils?

Här skrev jag om när 3 otroligt söta flickor kom och påskfirade en vecka efter påsk. De var ute efter godis eller pengar...jag tyckte de va söta som änglar. Nu är dom inte riktigt lika söta längre.

Klockan 09:30 plingade det på dörren. Pappa öppnade och där stod dom 3 söta sakerna igen. Den här gången frågade dom om vi ville köpa skräp. Dom höll fram en gammal framsida på en katalog eller liknande som dom förmodligen hittat i ett dike. Lortig och äcklig ville dom sälja denna vara för 2 kr enligt den ena flickan. Den andra flickan höll inte riktigt med utan skulle ha 10 kr för detta djävulskap. Snällt men bestämt sade pappa: "nej, tack. Vi vill inte köpa skräp". Flickorna gick igen, men det dröjde inte länge..

..tills de kom tillbaka. Alldeles nyss plingade de på dörren igen och in klampar flickorna utan att någon öppnat åt dem. "Bus eller godis!" ropar dom. Pappa avisar snällt flickorna igen, som prompt står kvar i hallen och hävdar att "vi VILL ha godis!"

Är detta mitt fel som gav dem godis på fel dag första gången de kom? Eller är de total brist på uppfostran? Jag är inte så säker på att jag gillar barn längre!

På tal om angels or devils är detta en helt otroligt bra låt som jag vill dela med mig av:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0