Påsk?

Är det fortfarande påsk? Visst är det torsdag idag? Inte skärtorsdag va? Jag fick precis besök av tre stycken flickor. Flicka 1 & 2 var väl kanske 5 år, och flicka 3 var runt 7. Det lät såhär:

Flicka 1 & 2: Bus eller godis!
Flicka 3: ...eller pengar!
Jag: Nämen, kommer ni idag ni?
Flickorna: Jaaaa!
Jag: har ni något åt mig då, ett påskkort kanske?
Flickorna i kör: Neej, vi är inte ens utklädda!
Jag: Nähä, jaaa..jag har bara godis..(vill INTE ens ge bort en krona från min fattiga studentplånbok, då ger jag hellre ungarna hål i tänderna)
Flickorna sken upp som solar: ooooh, godis blir bra :)
Jag: ja, vänta lite...hämtar godiset som jag vet att mamma & pappa vill bli av med...sådär. Har ni några fickor då?
Flicka 1: Nähäää, jag har INGA fickor (skrattandes)
Flicka 2: Jag har bara en tia! Räckte fram den och log stort så den tappade framtanden lös med sin frånvaro.
Flicka 3: Jag har ficka!!
Jag: Men ni kan få en liten påse och bära allt i. Tian får du behålla själv! Här, plocka lite godis ni.
Flicka 3: Inte så mycket nu (sa hon till dom andra)
Alla studsade iväg när de fått vad de ville ha. De ropade: Glaaad påsk! Guuuuud va snäll hon va!!
Jag: Hejdå sötnosar!

Hihi, jag tänkte när jag stängt dörren: "Usch vad många nej de ska få för att det faktiskt inte är påsk nu."  Näe, jag blev glad i själen av att se dessa busstreck göra sandarne och känner att jag aldrig kommer att bli någon sur gammal nucka som fräser åt barn. I love them. I alla former!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du kommer att bli en bra lärare du Carro :)

2010-04-08 @ 16:05:20
URL: http://jessycaandersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0