From Bocas to Antigua

Jag vet. Jag vet. Jag vet. Men nusa!
Bocas del Toro var det sista jag namnde, och dar berattade jag om att vi levde livet och festade med ett harligt gang samt badade och solade pa vackra strander. Mer an sa tanker jag inte beratta om Bocas, eller de tva veckor som foljde i Puerto Viejo, Costa Rica samt San Juan del Sur, Nicaragua. Anledningen till det ar att de sag valdigt lika ut. Vi "fastnade" med dessa grabbar fran down under och festade en hel del. (Ingen fara att bli orolig mamma..eller Sofie..och ingen fara att bli uppstressade mina vanner, ni kommer fa hora nar jag kommer hem, vill bara inte skriva sammalika pa bloggen om och om.) Det finns alldeles for manga detaljer som inte gar att aterberatta i text, darfor lamnar jag det kapitlet helt.
Vi gjorde dock en avstickare i nagra dagar innan vi akte vidare fran Costa Rica till Nicaragua. Vi gorde ett stopp i Monteverde - vilket betyder gront berg - som verkligen lever upp till sitt namn. Costa Rica ar fasligt dyrt, men oj sa vacker natur. Kan nog stracka mig till att det ar det vackraste landskap jag sett i hela mitt liv. Det ni! Dar stannade vi i tva natter och under den enda dagen vi hade i Monteverde passade jag och Elin pa att gora massor! Vi borjade dagen med en Zipline vilket var en sjuk upplevelse. Detta var nagot helt nytt for mig och jag trodde aldrig att jag skulle vaga! Man aker alltsa linbana genom regnskogen, hogt over marken fastspand i en himla lina! Aven da jag trodde jag skulle do vid nagra tillfallen ar det bland det basta jag gjort i mitt liv! Att fa se Monteverde fran ovan var sa otroligt vackert och nagot jag absolut skulle gora igen. Vi avslutade med att aka som Superman, 180 meter over havet, i 1 km. Jag var en fagel. Jag flog! Att jag sedan hade varldens minsta hjalm samtidigt som elin hade varldens storsta gjorde bara fomiddagen annu roligare!
Sa fort vi kommit hem fran vart djungelaventyr drog vi ivag pa nasta. 15 minuters paus for att sedan bli ivagskjutsade till regnskogen pa nytt. Ett nattligt aventy vantade. Nattligt var val kanske att ta i, men nagra timmar, efter solnedgangen i backsvarta natten kan jag saga utan overdrift. Vi fick en varsin ficklampa sedan drog vi ut i regnskogen tillsammans med en guide som absolut visste vad han gjorde. Vi fick inte se lika manga djur som vi forvantade oss, men tva feta tarantellor lockade han fram. Den ena rakade ramla ner fran sitt naste, han landade pa Elins fot. Naval tankte Elin, och gjorde som guiden sa och stog still. Hem igen, sova, upp klockan 6 for att fara vidare. Stress, stress, tro det eller ej men det ar ingen latt match att vara backpacker. Men hey, inte for att jag klagar, nej jag vet att jag har det oforskamt bra.
Puerto Viejo, Nicaragua och vi var aterforenade med boysen. Lang historia obefintlig. Coctails i solnedgangen, happy hour for ladies vilket innebar gratis drinkar i tva timmar osv. Har kommer nagra bilder istallet.
Jag valjer att inte skriva nagot om Guatemala, och inte heller lagga upp nagra bilder for det tanker jag spara en vecka.


Pa sista nilden kan man se mina javla sandflugebett. De finns kvar, blir val arrad for livet antar jag.

Tack o hej - leverpastej(macka saknar jag)


Kommentarer
Postat av: gunilla

Åh vad härligt ni verkar haft det! Jättefina bilder.Längtar att få se alla. Ha det bra i fortsättningen! Sköt om er och var fortsatt lika försiktiga.Älskar dej<3 mamma och pappa

2011-03-31 @ 17:28:42
Postat av: Sofie

SAKNAR DIG SOM FA-AN SYRRAN! Ta're lugnt nu onge! Och tänkt inte på Sverige för mkt nu... speciellt inte på you know what/who.... HOST! Pusspusspuss

2011-04-01 @ 00:19:06
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Astrid

Vad mycket ni får vara med om! Ha det bra och ta det lugnt.Skönt för er med några dagars semester!! Fina bilder!

2011-04-01 @ 09:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0