Välkommen in i spelet: Norge!

Vad skoj (man kan inte skriva roligt, för det är nåt helt annat på norska) att ett nytt gäng hittat hit. Vissa norrbaggar, vissa svennar kan jag tänka mig. Vilket som är ni hjärtligt välkomna! Jag har aldrig egentligen berättat om mig själv, är du intresserad så läs. Om inte, vänta på nästa inlägg eller nåt...

1. Jag är en tjej. Känns som en bra början.
2. Jag heter Caroline Sjögren
3. Jag är från Sverige.
4. Jag ska inte fortsätta såhär. Kul skämt?

Hur som helst. Caroline heter jag och kommer ifrån en liten by utanför Söderhamn. Trots att Söderhamn är en väldigt liten stad efter södra norrlandskusten så är det många människor som känner igen namnet. Jag har faktiskt ingen aning om varför det är så, men nåt gör vi väl för att dra uppmärksamhet till oss. I och för sig kom jag på att vi har bandylaget Broberg som spelar i högsta division samt SUIF bordtennis som blev svenska mästare senast 2010. Stolt? - Ja! Uppdrag granskning (tror jag det va) besökte även Söderhamn för att göra en dokumentär angående att vi var så många som röstade på SD. Stolt? - Hell fucking NO!

Jag har haft en strålande uppväxt i det lilla samhället, men när jag började på högskolan i Gävle och då saker förändrades i mitt liv så tog jag min packning till Gävle. Det är Söderhamns närmsta "storstad". Två år passerade på högskolan och jag blev färdig med mina idrottskurser. Läser till Idrottslärare samt spanskalärare. Då mina idrottskurser var klara var jag tvungen att först plugga upp min spanska innan jag kunde läsa på högskolan. Då tänkte jag: hmm..det gör jag ju bäst i utlandet. Nåt i den stilen blev det, och jag for till Norge för att tjäna ihop pengar till en utlandsvistelse. Här är jag nu, inte i Norge, men i livet. Nu sitter jag här, och ska snart resa till centralamerika där jag ska träna min spanska så mycket jag bara kan! Jag kommer inte att läsa någon kurs, utan detta är en resa jag gör tillsammans med min vän Elin, och vi ska bara njuta. Bara ha det bra och göra precis vad som faller oss in!

Jag tycker det är väldigt svårt att hitta saker att berätta om mig själv (intressant liv?) så det här blev ju kanske inte en sån bra presentation. Snälla ni, fråga om det är något ni undrar. Jag svarar så gott jag kan!

  
 

Smått & gott:
- Jag har alltid varit blond. Det är alltså inte en vit hjälm på bilderna.
- Jag har ägt två sköldpaddor, varav den  ena hette Turbo. När den andra kom blev det bara "Turbosarna".
- Jag har träffat Ali G (Sacha Baron Cohen)
- Jag älskar att flyga
- Jag är tvåfotad
- Jag är otroligt rädd för mörka hav
Jag älskar Juni Sellman av hela mitt hjärta




Kommentarer
Postat av: Sofie

Här kommer 10 blandade frågor som andra kanske vill få svar på om min fina syster;



1) Har du alltid varit en så underbar, snäll och fin människa? :)

2) Är det sant att du varit kär i 114 killar samtidigt? Är du en prusiluska Caroline?

3) Har du pysslat med någon/några sporter?

4) Vad gick du på gymnasiet?

5) Har du några drömmar, nåt du bara måste göra eller uppleva innan du kolarvippen?

6) Har du några dåliga vanor?

7) Vilka är dina sämsta sidor...

8)...samt dina bästa?

9) Vad tror du att du gör och bor om 5 resp 10 år?

10) Vet du om att vi ÄLSKAR DIG? Allihop.



Puss!

2011-02-03 @ 13:39:27
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: gunilla

Vill bara tala om att jag har en klok, underbart snäll och omtänksam dotter som dessutom är rolig och älskar att umgås med släkt och vänner. Älskar dej så mycket mitt gullhjärta!

2011-02-04 @ 17:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0