A walk in the park

Just nu ligger jag och Elin och slappar efter våran första arbetsdag. Linus är och tränar den hurtbullen, han har tränat varje dag. Herregud. Innan han drog på träning lagade han mat åt oss, tortillas med tonfisk och avocadoröra. Sagt det förut men säger det igen: Vilken kille va? Icke att låta vara onämnt är att jag och Elin gjorde maten igår.

Dagen började med att vi vaknade utvilade (?) på vår luftmadrass, dock lyser solen in - och då menar jag rätt in - så skulle ni se oss på morgonen skulle vi kunna förväxlas med två mumier då vi ligger med täcket över huvudet båda två. Vi åt frukost, klädde på oss och drog mott jobbet. Första dagen på jobbet alltså. Det va en butik som hade utökat och hade "öppningsfest" på sina typ 2500 kvm. Där fick vi hoppa in i kassan, som de två rookies vi är, utan direkt upplärning, eller ja, 2 minuter? Men det gick så bra så, både jag och Elin hade vid dagens slut fattat både kassan och börjat lära oss norska. Visste ni att körsbär heter moreller på norska? Eller att vitkål heter hodekål? Det visste då inte jag imorse, men nu vet jag. Imorgon börjar jobbet klockan 15 och vi slutar 22.30.

Nu blir det en härlig promenad i slottsparken innan solen går ner. Det är verkligen vackert här. Kameran åker med, men jag lovar inte våga några bilder då grannen är snäll och lånar ut internet vet jag inte om det är tillräckligt hög kapacitet till att ladda upp bilder. På återhörande!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Det verkar som om du klarar dig galant i grannlandet ;D Jag var aldrig orolig dock. Men jag saknar dig, det ska gudarna veta! Ta hand om dig min fina vän. Loove <3

2010-09-02 @ 19:13:11
Postat av: gunilla

Låter som en bra start för er. Duktiga ni är som fixade med så kort dvs obefintlig! introduktion. Kram Längtar efter dej!!

2010-09-02 @ 21:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0