Morgonpigg?

Ibland är jag dålig på att uppdatera, jag vet. Förlåt. Jag har iallafall varit i Stockholm två dagar hos min kära Ante, men imorse bar det av hemåt Gävle igen. Jag klev på tåget 06.30 vilket innebar att jag måste kliva upp förjääävla tidigt. 05.30 stog väckarklockan på. Fatta det, jag som är van att sova till minst kl 8. Jag klev på och hittade mig min plats. Jag hade egentligen plats i gången - alltså inte fönsterplats - men det va nästan tomt på tåget så jag satte mig inne vid fönstret ändå. Ingen hoppade på vid Arlanda så jag kunde i godan ro sitta kvar och luta mig så bekvämt mot fönstret och slumra lite. När vi var i Uppsala så hoppade tyvärr min resegranne på. Resten ser ut ungefär såhär:

Mannen: Det där är MIN plats.
Jag (nyvaken): Oj, ja jag sitter egentligen bredvid, men vänta ska jag flytta på mig.
Jag börjar packa ihop mina saker för att tränga mig ut så han kan komma in på sin plats.
Mannen suckar högt..
När jag är halvvägs upp från sätet ställer han ner sin väska framför mig på golvet (framför sin stol) och pressar sig in på sin plats så jag ramlar ner i stolen jag ska sitta i, med packningen i fulla famnen.
Karljäveln hade väl ingen bra morgon. Men det fick tamefan inte jag heller på grund av honom. Dessutom hade han brynäskeps!

När min vän Mange ringde passade jag på att prata högt om Brynäs-Skellefteå den 13/3 och att jag håller på SAIK.

Nu ska jag fortsätta telefonterra Filippa tills hon svarar.





Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHA! Rätt åt'en.

2010-03-03 @ 21:29:45
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Filippa

Haha, min lilla terrare ;) älskar när du ringer mig det vet du! <3 PUSS!

2010-03-04 @ 11:16:50
Postat av: Tessan

haha, lilla stumpan då! Du har de inte lätt utan mig, de märker jag de.

Och du, vad är de för fel på att ha en brynäs keps? BRYNÄS, BRYNÄS, BRYNÄS!! ;)

2010-03-04 @ 12:32:15
URL: http://tessanfredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0