Rockweekend

Ja, som säkert dom flesta som läser min blogg vet så är det Rockweekend i Mohed den här helgen. Inget jag lagt särskilt stor vikt vid, föränn igår. OJ vad roligt jag hade igår, och som jag rockade!

Dagen började med att vara varmaste dagen på länge och trots det satt jag bara inomhus, vågade inte gå ut på gården pga allergin! När mamma slutade jobba klockan 13 så mötte jag upp henne för att gå en vända på stan och uträtta några ärenden. Dagen såg inte särskilt lovande ut (missuppfatta mig inte, jag gillar att vara med mamma, men jag hade ändå dötrist och ville göra nåt kul). Som en blixt från klar himmel ringde Emma (Sahlin) mig och sa att hon hade tråkigt och ville göra nåt galet. Toktaggad blev jag och hakade självklart på den idén, som slutligen blev en middag hemma i hennes mamma&pappas hus. Woho, wild and crazy! Som tur var så slutade inte kvällen där, för Hanna - emmas storasyster - och hennes pojkvän kom till huset för att byta om eller liknande, de skulle till Mohed på Rockweekend. Ja, men va fasen tänkte vi, man kanske skulle följa med, ingen utav oss hade biljetter men vi kunde ändå festa på campingområdet lixom. Rätt vad det var så satt man i bilen påväg på "festival". Jag hade på mig ett par flipflops, som senare visade sig vara bland det dummaste man kan ha på en rockfestival, mina fötter har aldrig varit så smutsiga...ever...sammanlagt, under hela mitt liv.

Hur som helst satt vi med fallskärmshopparna, som satt på samma ställe som artisterna hade sin ingång, sina bilar/bussar med mera, såg dock ingen jag kände igen, så det kanske var för de mindre banden, eller så är det för att jag inte lyssnar på sån musik så jag känner inte igen någon utav dem, who knows? Det var iallafall strängt förbjudet att fotografera där vi var. Nog om det känner jag, vad jag svamlar! Såg två av mina elever bli tagna av polisen för att de plankat in, stackrarna tänkte jag och mindes tillbaka till när man själv plankade in (typ på bergets trivselkvällar eller strömmingsleken).

2 timmar senare stog jag vid stora scenen och hoppade till Skid Row och Sebastian Bachs otroliga pipa, OMG! Återigen, flipfops var inte det bästa alternativet här känner jag. Dock var det inte en enda människa som klev mig på fötterna under hela kvällen, är inte det helt otroligt så säg! Men förresten, sa jag att jag var inne vid stora scenen och rockade loss? Jaha, och hur kom jag dit då? Jo, jag plankade såklart! Helt plötsligt var jag en revolutionerande 16åring igen som hoppat över staketet, skrapat upp benet som straff för min synd och smugglade in cider på området. Aldrig nånsin har jag kännt mig så passande in i låten Youth Gone Wild. Haha, patetskt och pinsamt, men otroligt jävla roligt!

Jag och Emma hade tappat bort varandra långt innan allt detta hände, vilket vi alltid gör, så nu hängde jag med mina fina vänner Klas, Robin, Niklas, Lars och Niklas A. Inne på området träffade jag på en utav mina elever (som jag tidigare såg bli ertappad med att planka) och utbytte några ord innan vi drog vidare på allt möjligt tok. Det betyder alltiså att han var inne igen, haha skam den som ger sig! Ja herregud. Man kan minst sagt säga att vi fick vårat galna äventyr som vi ville ha. Utan minsta aning om hur vi skulle komma hem, jag hade varken plånbok, legitimation eller batteri på mobilen, satt jag vid halv 3 på bussen mot stan. Klas betalade 35 kr för oss båda, tackar sa vi.

Natten blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men en sovplats hemma hos Uppvall är inte helt fel, för bättre sällskap hade jag nästan inte kunnat önska mig, HAHA som vi skrattade. Vid halv 4 konstaterade vi båda att det absolut inte gick att sova (Klas från sitt håll på soffan och jag från sängen) så vi satte igång med några lekar. Ni vet den där, tänk på en person och så får jag ställa Ja eller Nej-frågor och ska gissa vem han tänker på. Jag klarade min, med ett utbyte av 2 frågor mot en ledtråd, medan Klas gissade fel och automatiskt förlorade. Den leken blev tråkig, så vi kom på en annan lek. Den går ut på att man ska byta ut ett ord i till exempel en låttitel eller filmtitel mot ett annat ord. Till exempel kan det se ut såhär: "Fångad av en stormvind" blir "Fångad av en ....vind". Man väljer själv vilket ord man byter ut och vilket man ersätter det med kommer man på innan. Sedan ska den andra personen gissa originaltiteln. Gissa vilket ord vi valde att byta ur orden mot? Bajs. Vi hade nu gått från att vara 16 år till att vara 4 år igen, och det är precis den värld vi lever i när vi är tillsammans, det finns inga gränser på hur fasen man uppför sig när man är 23 år gammal. Jag kommer aldrig tröttna på bajshumor. Bajs är roligt, och kommer alltid vara roligt! Vi skrattade i ungefär en timme, magarna krampade och det var längesen jag hade så sjukt kul!

"Fångad av en bajsvind"
"Long bajs"
"Lets bajs!"
"Bajsa med vargar"
"18 and bajs"

och sist men inte minst, favoriten:

"Mannen som talar med bajs"

Kan ni gissa originaltitlarna? hahahahahahaha, aah jag dör. Hade ni inte riktigt koll på vem jag var förut så har ni mig här. Rätt & slätt, this is me. The ugly trouth. Kan inte bli mer bajs än såhär.


Kommentarer
Postat av: Jessica A

Hahahahahaha! Klockrent Carro. haha

2010-07-11 @ 20:46:36
URL: http://jessycaandersson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0