I ärlighetens namn

Vissa människor är mer ärliga än andra. Barn till exempel är väldigt ärliga, vilket innebär att de vuxna människor som har en nivå som ett barn alltså också är ärliga. De säger sånt som vi andra inte vill säga, men kanske tänker. Håller ni med om det här?

Jag: X..snart kommer Anna. Hon ringde och berättade att hon var påväg.
X: Jaha, hon är påväg..okej.
Jag: Ska vi duka fram smårgåstårta så du kan bjuda henne?
X: Har hon nåt paket med sig då?
Jag: Inte vet jag, det kanske hon har. Vad tror du? (jag visste att hon hade present med sig)
X: Ja, det är ju min födelsedag ju..
Jag: Får hon ingen smörgåstårta om hon inte har present med sig?
X: Nej.

Haha jag älskar mitt jobb!

X och Anna heter egentligen något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0