Hjem, kjære hjem?

Jaha, då sitter man här. På golvet i en lägenhet på Munkedamsveien. Har nyss kommit hem från "stan" där jag och Elin har virrat runt på gatorna i flera timmar. Klockan 12 hade vi en intervju på ett bemanningsföretag som heter Top Temp. Det gick bra. Tror jag. Jag känner mig inte lurad och vet att jag ställde krav och inte lät mig säljas för enkelt. Elin likaså, jag tror vi skaffade oss en bra deal. Elin är just nu på en annan anställningsintervju oxå, får höra hur det gick när hon kommer hem. Om hon kommer hem. Hej lokalsinne?

Igårkväll var alltså kvällen vi kom till Oslo. När vi satt på planet var vi fortfarande iskalla och inte det minsta nervösa, men när vi väl var i Norge och satt på expresståget mot Oslo började vi skratta åt precis allt. Kanske berodde det på att vi var väldigt trötta, eller att vi har åkt till ett annat land (knappt), utan att veta vart vi ska bo, eller vart vi ska jobba. Vi kom även på att vi måste köpa oss en varsin tallrik, samt ett par bestick. Vad ska vi annars äta på? hahaha.

Hur som haver så bor vi just nu hos Linus Alsing som mer än väl har tagit hand om oss. Han mötte upp oss på Oslo central (sentral här i grannlandet), tog hem oss, hällde upp ett glas vin och gav oss till och med sitt tjockaste täcke. Vilken kille va? TACK Linus för att vi får sova här ett tag!

Senare ikväll ska vi försöka ta oss ut till IKEA och införskaffa oss några nödvändigheter. På återhörande mina vänner. Följ gärna med här på min/vår resa här i Oslo samt vidare på nya äventyr. Jag ska försöka få Elin att gästblogga oxå!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

När får ni veta om jobben? Låter lovande ialla fall! Stor kram till Linus som verkar vara en härlig kille.

2010-08-31 @ 17:53:57
Postat av: Sofie

Maila lite längre när du har tid nån dag och berätta mer om jobb och allt. Skönt att "höra från dig" här i bloggen, jag klarade mig bara en dag sen var jag tvunge att ringa som vanligt och berätta nåt onödigt. Redan jobbigt! ;( Lycka till med allt och hälsa Elin. Ta hand om varan som jag sa! KRAAAAM <3

2010-08-31 @ 20:02:01
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Maila lite längre när du har tid nån dag och berätta mer om jobb och allt. Skönt att "höra från dig" här i bloggen, jag klarade mig bara en dag sen var jag tvunge att ringa som vanligt och berätta nåt onödigt. Redan jobbigt! ;( Lycka till med allt och hälsa Elin. Ta hand om varan som jag sa! KRAAAAM <3

2010-08-31 @ 20:02:31
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: elisabeth

Lycka till med vistelsen och jobbet i Norge, var rädda om er

Kram

2010-09-01 @ 09:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0