Den 23 augusti 2010

Idag är det alltså måndag, första dagen i många människors nya liv. Idag börjar många skolan, vissa kanske börjar på ett nytt jobb, andra kanske ska börja motionera. Vad gör jag den här måndagen då? Jag föll tre steg tillbaka i min förkylning, nu har snoret börjat rinna igen. Härliga måndag!

I helgen har jag haft min kära kusin Petter på besök. Han tog bilen från Örebro och gasade upp mot Gävle till att börja med, väl här hämtade han i princip (efter 1 timmes klädval) upp mig och vi åkte vidare mot  Sandarne, Söderhamn. Hemma åt vi tacos med Paulina och Johanna, mina vapendragare de senaste veckorna, och hade en liten mysfest på fyra pers i kitchen de Sjögren/Lundmarks casa. Vi lekte lekar, käkade chips, spelade musik, men framförallt skrattade. Tokiga tokiga människor! Petter har alltid något roligt att berätta och det skapas alltid roliga minnen tillsammans med honom. Det jag minns mest från helgen är:

Paulina - "Hugh Hefner!!!" (Johanna beskrev Heath Ledger i en utav våra lekar)
Johanna - "Kötta rakt fram här bara" (Beskriver vägen för Petter)
Mamma - "Japp, både framifrån & bakifrån" (Petter frågar mig om vi ska bumpa filer mellan telefonerna genom att säga: "ska vi bumpa", mamma svarar som vanligt på nåt helt annat, i detta fall lite sjukt olägligt)

Här kommer några bilder:

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0