Alla älskar mamma

Den här gången handlar det inte om min mamma, utan om att alla verkar älska sin mamma. Eller om fulla människor och roliga konversationer.

Eva kom ju till mig i fredags, därmed kunde jag inte få en bättre start på helgen. Vi tog igen en massa förlorad tid innan vi gick ut. Vi råkade ta igen lite för mycket tid hemma så vi kom inte ut förrän vid 23tiden på kvällen och då va det bara McDonalds som hade öppet och serverade mat. Nåväl tänkte vi och beställde två menyer. Kassören var en feeder och gav oss plusmenyer även då vi inte bett om några sådana. Men gratis är ju gott så det mesta gick i tyvärr. Våra moves på slickens (uteställe - heartbreak/slick city - i gävle) dansgolv blev inte som de brukar, båda, men framförallt Eva fick en otrolig magknip. Min mage är förmodligen van med skitmat och blev inte lika chockad som Evas.

När stället stängde, eller lite tidigare, så gick vi ut på stadens torg. Attans vad svart det är på nätterna nu, det är verkligen inte sommar längre, eller den börjar åtminstone ta slut. Även då det är svart så är det iallafall ganska varmt fortfarande, så vi satte oss i de nya stolarna som byggts på Gävles torg. Där några killar och två tjejer fram för att fråga om vi ville med på efterfest. Både jag & Eva va nyktra, samt att jag skulle upp och jobba så vi va inte ett dugg sugna på efterfest. Däremot stog vi och pratade ett tag med en kille som va väldigt rolig, tror inte han fattade själv hur rolig han va. Såhär såg konversationen ut ungefär:

Han: "Ska ni med på efterfest? Det är värsta poolen och allt"
Vi: "Haha, nej tack, vi ska faktiskt hem och sova nu...tråkiga va?!"
Han: "Aah, ska ni med då ällä?" Han pekar på Eva och säger: "Du ser ut som ett ex till mig, Frida heter hon..skitsnygg. och du (pekar på mig) ser ut som Malin". Han fortsätter fråga mig: "Har du vart med i någon dokusåpa, jag känner igen dig som fan"
Eva svarar: "Supersize me"
...
Han fortsätter: "Ska ni med på värsta efterfesten..vi har pool och allt"
Vi: "Nej tack det är faktiskt bra, men ha så kul" (försöker avsluta)
Han: "Vad va det ni hette nudå?"
Eva: "Första kvinnan på jorden.."
Han: "Kerstin!"
HAHA
Detta hör en utav tjejerna och säger:
"Naaaaaw vad gulligt, hans mamma heter Kerstin!"
Han: "Min mamma heter Ann-Louise..?"

Med ett leende på läpparna vandrar jag & Eva hemåt i den mörka men ljumma sommarnatten med vetskapen om att ett gäng roliga människor skulle hoppa i fjärran höjders utomhusbassäng. Därav värsta poolen.

Jag jobbar natt, därför jag är vaken nu. Godmorgon alla fina, när ni vaknar ska jag hem och sova. Woho!


Kommentarer
Postat av: gurkan

Tack för en superhelg... den gick upp och den gick ner lika som tanya skulle ha sagt. Vi har så jäkla roligt tillsmmans jämt o som din syster som jag är så vill jag bara ditt bästa lilla caroline så inte behöver du be mig om ursäkt för nått. Än en gång TACK för helgen! puss

2010-08-17 @ 16:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0