Mot Jönköping

Nu är jag påväg mot Jönköping..första bussen hade jag ingen internet på så det där superbloggandet jag utlovade började ju inte från sin bästa sida. Jag ska försöka ta igen det nu.

Min morgon var kaotisk. Jag är helt seriöst en jävla superwoman! När skrev jag senaste inlägget? Vid tvåsnåret skulle jag tro? Jag kom i säng vid tre, kom på att jag inte packat väskan som jag ska ha till Växjö, att jag inte plockat undan kläderna jag rivit ut ur garderoben inför gårdagens bravader och att jag skulle få alldeles för lite sömn för att orka medmig själv idag. Jag hade fel i det sistnämnda. Imorse när klockan ringde 06:00 (trångsynt nog trodde jag att jag skulle kliva upp direkt) ställde jag direkt om den till 06:30, för att sedan snooza till 06:45. Då insåg jag att jag måste stänga dörren och låsa efter 30 minuter. Upp som ett skott, plockade fram kläder som jag ska ha i helgen, flera olika alternativ inklusive mjukiskläder som jag kan softa i hos Johanssons tösen och vek fint ner det i min resebag. Jag gjorde mig iordning, klädde på mig, sminkade mig, plattade håret, borstade tänderna, kom ihåg laddare, kamera, p-dator, mobil, plånbok och allt annat viktigt innan jag bredde mackor jag kunde äta på bussen/bussarna. Klockan 13 över 7 insåg jag att jag var fördig och snörade på mig skorna. Låste dörren och traskade ner mot centralen. Helt jäkla amazing om jag får säga det själv. Varför har jag inte den här energin när jag ska iväg till skolan? Eller på något annat viktigt för den delen. Eva är nog min drivkraft idag. Hellre skulle jag köra giljoutinen på mig själv än att missa bussen.

Nu sitter jag alltså på buss nr 2 och är påväg mot Jönköping, där kommer jag få vänta i 2 timmar innan jag får hoppa på buss nr 3 som tar mig till Växjö och casa de Johansson. Som jag längtar tills jag är framme!



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken energi! Kvinnor kan ;)

2010-04-29 @ 17:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0