Den enda barnet jag gillar..

..heter Rasmus och bor i Östanbo. Han kan vara hur gullig och tuff som helst! Igår var jag ute på en promenad med Björns hund Stina (lägger in bilder sen, jag är hos m&p nu). Jag gick på en riktigt lång promenad, började i trångsta och gick mot lötbäcken, förbi Petra för att hälsa på deras Schäfer, fastnade med en gubbe ca 85 år och fick höra om hans 8 hundar, tyckte först han va gullig men sen fick jag höra att han va en idiotgubbe. Så han går fetbort! Stina va btw hur duktig som helst, mötte jättemånga hundar och hos Petra kom till och med lille kissemissen ut och Stina brydde sig inte det minsta!

Vandrade iallafall tillbaka mot Ica och gick mot Östanbo, Stina ville absolut inte gå hem. Det var alltså i Östanbo som jag mötte lilleman som fick hjärtat att le. Han är ca 3 år..

Rasmus: Hej! Får jag klappa?
Jag: Hej! Ja det får du, vänta lite bara.. (sätter Stina ner så hon inte råkar buffa på honom)
Rasmus: Men guuuu va söt! Vad äre för hund då?
Jag: Det är en rottweiler
Rasmus: Äre en varg?!
Jag: nej, sa jag och log, en rottweiler..
Rasmus: Jaha, en råttvarg!
Jag gav upp: Ja, precis! Men det är en snäll varg!
Rasmus: Aha, va bra!
Han hade cyklop på huvudet, en leksakssåg i ena handen och en snorkel i den andra.
Jag: Vilka snygga brillor du har då!
Rasmus: Suck..det är inga brillor...men det här är en såg (visade stolt ena handen) och det här är en drunknare! (visade stolt den andra)
Jag: Jahaa, en drunknare?
Rasmus: Japp, man har den under vattnet! Såhär gör man: Stoppar snorkeln(drunknaren) i munnen, självklart uppochned och ger ifrån sig ett läte..böööböööhöömöö uuuuuuu.
Jag: hahaha, okej nu fattar jag!

Jag tar Stina och börjar dra mig iväg, för Rasmus har fällt ner glasögonen, drunknaren i munnen och börjat såga i hunden..

Underbara unge


Kommentarer
Postat av: Persson

hahaha drunknare! vilket bra barn, han kommer på topp5 slappaste människor jag vet

2010-04-17 @ 20:09:48
Postat av: Elin

Haha! Låter precis som "vår" granne! Han heter också rasmus, är lite småtokig, men han är nog äldre än så. Roligt sammanträffande iaf! Barn kan verkligen vara roliga! :) Ha så kul i veckan! :P

2010-04-18 @ 23:15:48
URL: http://bonnyblow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0