Ballex Bike

Igår åkte jag hem från Sandarne med en liten tår i ögat efter att iallafall ha ätit middag med mamma och pappa en dag utav tre. De andra dagarna hade jah fullt upp på eget håll. Till exempel så har jag vart på ett hemligt uppdrag och Emma har även klippt igenom mitt hår och rättat till det lite här och där. Blev sjukt snyggt och jag är sjukt nöjd!

Jag tog iallafall tåget tillbaka till Gävle och gick direkt till syrran. Vi hade myskväll med smoothies och tilltugg (endast nyttiga, eller jaa...dip såklart) och vi bara va. Sådär som man kan vara ibland. Ingenting, pratade inte om något speciellt, pratade om allt, bara satt i soffan, gick en kort promenad osv. När jag skulle ta mig hemåt framåt en halv tolv kom sofie på den briljanta idéen att jag kunde ta Alex cykel. Fantastisk idé eftersom marken är torr och det skulle ta ca 10 min att komma hem istället för 20! Men..

..ingen luft i däcken
..sadeln alldeles för hög och punkterade min bak ett flertal gånger
..en frambroms jag inte riktigt kunde hantera så det höll på att gå illa några gånger
..världens drygaste väska som ramlade av min axel ner in i framhjulet 2 gånger per minut (skojar inte)
..inget lyse (dock reflex så lugn mamma) men hade kunnat blivit stoppad av farbror blå.

När jag till slut efter någon tår kom på att: Hey, jag kan ju gå med cykeln! så..

..fick jag sjukt ont i handleden av att gå och styra cykeln med en hand
..skrapade trampan upp hela min fotknöl och det gjorde så satans j*vla ont!

Men jag kom hem, och trots allt detta tjänade jag nog någon minut iallafall, så jag ska vara glad. Plus att det var väldigt snällt att jag fick låna cykeln!

Nu ska jag ut på tha path of healt. Med mina nya joggingskor! See ya

Bilder kommer senare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0