Bocas del Toro

1 vecka och 3 dagar har gatt sedan jag bloggade senast - ledsen for det! Vi har iallafall spenderat var senaste vecka i Bocas del Toro. Detta ar ett rastainspirerat stalle med (vissa) vackra strander och en hel del party. Redan i Panama City traffade vi en kille fran Australien som vi har hangt en hel del med har. Sam och hans 3 vanner ar ett sjukt roligt gang och med dessa grabbar hander alltid nagot.

Maste flika in med en sak: Jag vet inte vad jag berattat senast och allt typ flyter ihop har (dagarna och sa) sa detta kommer vara det samsta inlagget i historien.

Okej. Hur som helst. Jag kom precis pa att sist jag bloggade var vi i Cartagena. Sjukt! Efter det har det hant en hel del. Vi har spenderat en vecka i Panama City, varit pa karneval, traffat nya vanner, haft ett nattligt besok pa sjukhuset, festat, atit gott, skrattat, traffat vanner vi motte i Colombia, med mera.

Sahar funkar det i Panama: Killarna visslar inte langre som efter en katt (kisskisskiss) utan nu ropar de hej vilt "Ooooh beautiful, I love you", det ar valdigt influerat av Amerika sa man far inte langre ova sin spanska (aven om jag pratar spanska svarar de pa engelska), det ar ladies night varje kvall vilket innebar gratis drinkar och shots typ, och de serverar friterad kyckling och strips overallt.

Jag tror jag har gatt upp 10 kg per dag har i Panama, men hur illa det an later just nu sa gillar jag Panama valdigt mycket. Panama City erbjod en hel del, sa jag och Elin var valdigt effektiva och drog igenom i princip allt pa en vecka. Vi gjorde Casco Viejo, Panama Viejo, Ave. Central vilket innebar 5 timmar shopping med sjukt billiga klader och skor, vi besokte Metropolitan Park, vi tjuvbadade i poolen pa Hotel Caribien och vi at pa nastan alla stallen Lonely Planet tipsade om (Googla om ni ar intresserade). Den enda trakiga handelsen var att var van Chris blev slaget utav en plonker som hallde ol over Elin under karnevalen. Det lustiga man kommer komma ihag fran den handelsen var att tva stygn kostade 2 dollar och att personalen pa sjukhuset var mer intresserade av att stota pa mig och Elin an att ta hand om alla vantande patienter. Det ar ju inte roligt egentligen, men det ar komiskt hur sjukt intresserade de ar av blonda manniskor har.

Har i Bocas lever vi verkligen livet. Var bok med citat skulle kunna vara full nu om jag hade varit duktig nog att skriva upp allt for det haglar av roliga kommentarer har. Skont gang som vi hanger med, ater gott, badar pa vackra strander under dagarna (forutom 1 strand som jag hatar, dar har jag fatt helt seriost en miljon sandflugbett over exakt hela mig - FAN va det kliar!!)

Nu ska vi ga och ata. Forst maste jag hoppa in i duschen for satan i gatan va det kliar. Jag kommer helt seriost bli galen. Berattar mer sen och ska se till att tagga bilder pa facebook sa ni kan se dar. Hoppas ni har det underbart hemma med. Fraga om det ar nagot, jag har sakert glomt en massa. Nu blev jag forvirrad igen for det kliar sa hemskt. Maste sluta. Hejda!

Kommentarer
Postat av: gunilla

Låter som ni har det bra. Skönt att se att ni har mat för dagen:D Tråkigt med sandflugorna. Hör på något apotek vad du kan smörja med. Hoppas det går över! KRAM.

2011-03-15 @ 19:03:26
Postat av: Sofie

Längtar efter uppdatering nu! :D Vill du maila lösenordet igen till din dropbox jag har helt tappat bort det.. vore jäätesnällt, jag är ju såå nyfiken på fler bilder =) KRAM

2011-03-28 @ 17:52:57
URL: http://smagazine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0