De senaste dagarna..

..har jag mått så otroligt bra. Helt fantastiskt otroligt bra. Jag har sovit gott även om det varit på lite fel timmar(bra va mamma!!), jag har umgåtts med underbara vänner, jag har lärt känna bekanta bättre och därmed fått nya vänner, skrattat, ätit gott, fått massa friskluft (om man jämför med alla andra dagar senaste månaderna) och bara varit allmänt lycklig.

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG

Nyår bestod av ett gäng kompisar som samlades på Tre Kronor Bar & Kök för att äta middag tillsammans. Det är alltså restaurangen jag jobbar på, och då vi inte hade planerat för öppningen så stängde vi lokalen och bara hade det bra tillsammans. Vi hade tänkt gå till Frognerparken där det är typ 3500 människor vid 12-slaget, men då vi hade så trevligt på restaurangen så kom vi aldrig iväg. Däremot gick vi till Torshovsparken istället som bara ligger några minuter bort. Där såg vi fyrverkerierna över nästan hela stan, skålade i champange och kramades. På hemvägen fick Johan för sig att leka herren på täppan, och helt utan förvarning rullade jag och Elin ner för den branta backen. Kullerbyttor, snö i skorna, snö innanför strumpbyxorna, massa skratt och en STOR fjortisvarning senare låg vi längst ner på gatan medan säkert hundra personer passerade. Smickrande - nej. Kul ändå? - Ja.

Nyårsdagen började med en härlig frukost tillsammans med Elin och Mathilda. Tre helt sjukt pigga individer (utan ironi) kom upp i skaplig tid och tog sig ut mot Holmenkollen. Tyvärr går solen ner så fort, men stan är otroligt vacker även i mörkret med alla gatulysen och hus som är täckta av snö. Därefter åkte vi återigen till restaurangen där nästan samma gäng som på nyår väntade. Vi kom dit vid kring 17:00 med tankarna om att vi skulle åka hem och kolla på film och mysa senare på kvällen, men det hela slutade med att vi hade så otroligt trevligt att vi blev kvar till stängning (ca 02:00). Ingen ville hem, alla ville umgås. Vi gick till Grünerlökka (typ som söder i sthlm) och satte oss på ett hak. Pratade, skrattade och lekte lappleken. Hela gårdagen bestod av lapplekar. Första leken gick ut på att skriva lappar om vad vi skulle hitta på. Man fick skriva två lappar var, sedan skulle vi dra några lappar och göra de saker som stod. Exempelvis:
- Baka chokladbollar och äta dom.
- Åka buss dit vi aldrig varit förut
- Sitta kvar här (på restaurangen)
- Filmmys
- Ta trikken till en slutstation för att gå ut och dansa på första bästa ställe
- Skriva fler lappar

Kommer inte ihåg vad vi drog, men det blev iallafall att vi satt kvar...och skrev fler lappar. Andra lappleken gick ut på att skriva 5 kändisar var, för att första omgången beskriva dessa med ord, andra omgången göra charader och tredje omgången endast säga ett ord (alla omgångar innehållande samma lappar). Sjukt kul lek!

Idag vaknade jag utav att Elin satte igång mysmusik ute i vardagsrummet för att sedan komma in och skrika det högsta hon kunde att jag skulle vakna. Den onda människan trodde att hon hade väckt mig på ett jätteroligt sätt, men tji fick hon. Kunde ju inte vakna bättre än till min egen myslista. Vi gick på promenad i solskenet, förbi slottet och vidare till Operan. Nog för att man varit där x antal gånger, men det är tametusan lika vackert varje gång, speciellt när solen skiner och det är snö.

Näeni, som jag och Elin konstaterade när vi nyss satt och åt vår traditionsrätt tacos så kan det nya året inte börja bättre, och vi har en känsla av att det kommer fortsätta precis lika bra. Om man kan ha fokus på rätt saker så faller allt på plats i livet utav sig självt tror vi. Just nu ligger fokus på resan. Vi börjar där, och det känns jävligt bra.

Just nu sitter jag här i Linus säng, ensam hemma, kollar på kort, lyssnar på musik, pratar med människor jag tycker om och har en underbar känsla i bröstet. Tack Elin för att du hjälpt mig hitta fokus och fört mig in på rätt väg, tack mig själv för att jag tillåter mig själv att släppa vissa saker, för att jag vågar inse mina brister och för att jag försöker förbättra mig, tack 2010 för att ha varit ett jobbigt år och tack 2011 för att du börjat som ett fantastiskt år!

  
 
Tryck på bilderna för att få dem större. Observera vart Marcus väljer att sätta fingret när han & Jens får lappen: Finger mot lår. Ursäktar kvallen oxå när jag ändå är igång..


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vad fina ni är! Och underbart att du mår så bra igen :*

2011-01-03 @ 14:45:35
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Underbart att läsa ditt inlägg som sprudlar av livsglädje. Det värmer mitt modershjärta! Älskar dej Kram .

2011-01-03 @ 17:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0