copycat

Min syster Sofie skrev igår en lista på sin blogg. Jag har aldrig publicerat något liknane, men känner att det kanske är dags. Det sammanfattar lixom allt jag inte orkar skriva om. Läs eller låt bli.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Lilla bebisen i Sofies mage som gjorde en flygande Yoko!
Vad gjorde du kl 08 imorse: Klev upp för att snabbast kunna boka biljetterna som släpptes klockan 09:00 till Foo Fighters, Biffy Clyro & Band of Horses som spelar i Sthlm i sommar. Wooot!
Vad gjorde du för 15 min sedan: Gick och la mig igen.
Det sista du sa högt: Hejdå (pratade med Linus när jag beställde biljetter) Efter det har jag bara sjungit på en massa foo fighters.
Det senaste någon sa till dig: Läs ovan. Annars mammas vanliga: Det finns mat i kylen. Inte undra på att man gått upp!
Vad har du druckit idag: Vatten
Vad var det senaste du åt: En lingongrova med skinka
Vad var det senaste du köpte: Konsertbiljetter!
Vad är det för färg på din ytterdörr: Träfärgad tråkig lägenhetsdörr.
Vad är det för väder hos dig nu: Solen skiner alltid i Sandarne
Godaste glassmaken: Häagen-Dazs Strawberry Cheesecake
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Hm. Ja. Eller i alla fall förälskelse vid första ögonkastet.
Sover du tungt: Jag har en puls på 35 på natten, det säger väl allt?
Drömmer du mardrömmar: Händer tack o lov typ aldrig
Trivs du med ditt jobb: Jag har trivts på i princip alla mina jobb. Mitt senaste kan man inte önska sig ett bättre jobb än.
Favoritklädsel: Jeans, slapp tisha
Favoritlåt just nu: Svårt, hela min Osloplaylist på Spotify för den påminner mig om Elin&Linus.
Vad ser du om du tittar till höger: Ett vattenglas, ett sängbord, några tidningar.
Vad gör dig glad just nu: Bebis, resan, konserten
Vad ska du göra härnäst: Kolla på Entourage. Senare idag ska jag till Hudik för vaccination.
Höger eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Hungrig men glad
Favoritgodis: Naturgodis. Typ yoghurtbanan, eller torkade äpplen med kanel.
Kläder just nu: Hade klätt på mig, men i och med att jag kröp ner igen åkte kläderna av.
Sommarplaner: Nyligt hemkommen från mitt livs resa, Oslo 17 Maj, konsert 22 Juni, eventuellt segling vecka 29. Borde jag inte jobba också?
Hur många kuddar sover du med: 4 i sängen. Huvudet på 1 kudde, 1 i famnen.
Spelar du något instrument: Nix, när jag va liten – hör och häpna – spelade jag tvärflöjt. Nu vill jag kunna spela piano.
Morgon eller nattmänniska: Nattmänniska helt klart.
Vad är viktigast för dig: Familjen & vännerna
Är du kittlig: Nja, ytterst sällan.
Snarkar du: Jag är en pain in the ass på nätterna, snarkar, kliar i halsen, pratar i sömnen, bökar och är allmänt jobbig.
Stjärntecken: Jungfru/Våg. Ligger mitt emellan, men jag är nog en Våg.
Äckligaste insekten: Bromsen utan konkurrens.
Längtar du mest efter just nu: Att mosters lilla älskling ska komma till världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0