Fararedagen

Idag far vi, om inte mot varmare breddgrader så i vartfall mot Arlanda. Klockan 21.55 går tåget från Söderhamn Resecentrum och klockan 00.30 befinner vi oss på Terminal 5, Arlanda. Där ska vi hänga tills klockan 05.00 då vi får checka in. Det är nära nu, men ändå inte tillräckligt nära. Jag fick ett sms av Elin igår där hon skrev: "AAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Jag vill åka NU, orkar inte ha resfeber längre!" - Jag kan inte annat än hålla med.

Igår hade min vän Johanna sin 20årsfest (Jag va äldst på festen och kände mig ganska gammal när 20åringarna pratade om att dom blivit gamla). Jag sminkade på mitt svullna förkylningsfejs så gott det gick för att åka till Sandarne Ip för att säga grattis. Väl där, kliver jag in och möts av Jeanette. Trevligt tänkte jag, men är hon hos Johanna? Hon välkomnar mig glatt och vi pratar lite skit, sedan går vi in i festlokalen och bokstavligt talar så vända ALLA huvuden och stirrar ut mig. Vem är denna utböling? antar jag att de tänkte. Vart har jag kommit? tänkte jag. Kände inte igen en människa där och frågar försiktigt efter Johanna. Fanns ingen sån där. Dom hade ju personalfest för Coop. Deras tema för kvällen var: Jag tror jag kommit fel. Den tävlingen skulle ju jag vunnit lätt, om jag hade arbetat på Coop det vill säga.

Hoppade in i bilen igen och åkte till Sandarne Båtklubb, nu va jag äntligen rätt. Kramades med mina fina tjejer Linn, Joline & Johanna några timmar innan jag åkte hem för att sova. Trodde jag. Halv 4 tror jag att jag slocknade till slut. Halvt död väcktes jag av den vackraste synen jag någonsin vaknat till. En liten flicka vid namn Juni låg på mitt bröst och log. Klarvaken och varm i hjärtat myste vi ett tag medan henne lika vackra mamma fick sig en välförtjänt dusch. HERREGUD vad jag kommer sakna skrutten min. Min systerdotter!

Nu ska jag packa upp min ryggsäck för att sedan packa om igen. Kanske blir några sådana vändor men det är det värt för att se att allt är med. Man vet aldrig med mig ändå så jag vet inte om det hjälper att packa om, och om, och om igen.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Ååh!! Jag har typ resfeber för din skull! Haha! Alldeles pirrig i magen! :P Kommer sakna dig typ huuur mycket som helst pärlan min! Love ya biaaatch! <3

2011-02-13 @ 12:27:37
URL: http://mondoblog.se/Carolina
Postat av: gunilla

Hoppas ni får en helt fantastisk resa! Längtar till maj då vi får höra om allt ni varit med om<3

2011-02-13 @ 17:15:12
Postat av: Petter aka Sodahead 13

Håller tummarna för att ni får en sjuhelvetes kul resa min älskade Caroline! :D Ta hand om varandra och lev livet till fullo! :) Massa Pussar o kramar från Mig och Vilgot!



/Big Pete

2011-02-13 @ 19:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0