How to buy a sofa!

Såhär mina vänner går det till när man ska köpa en soffa:

Linus hittar en soffa på "norska blocket". Den kostar 4000 kr. Han ringer till snubben som äger soffan och säger att han är intresserad. Linus försöker pruta, dock förgäves. Linus vill fundera lite eftersom han inte har något släp och kanske därför måste hyra vilket kommer gå på någon hundralapp till.

Varning för skryt, svenskar som inte tål sånt kan sluta läsa nu :)

Jag kommer på den briljanta idén att jag kan ringa istället, i och med att det brukar funka bättre som tjej. Telefonsamtalet låter ungefär såhär:

Jag: Hej! Caroline heter jag..jag har sett på Finn att du har en soffa ute. Finns den kvar?
Killen: Ja absolut, den finns kvar!
Jag: Gud va bra! Jag är väldigt intresserad av den..
Killen: Vad härligt! Vart bor du då?
Jag: Jag bor på Solli/Vika, i Oslo, bor du i närheten?
Killen: Jag bor egentligen i San Fransisco (vilket upprepades några gånger) men annars bor jag ...
Jag: Okej, ja alltså..jag är ju som sagt väldigt intresserad, men problemet är att jag inte har någon släpvagn.
Killen: Okej, jadu, i och med att jag bor i SF så har jag ingen bil nu, annars hade jag kommit med den!
Jag: hihi, vad gulligt ;) Om jag ska hyra ett släp så kommer ju det kosta en massa mer pengar och då blir det lite dyrare än vad jag tänkt mig. Vi kanske kan dra av lite från priset?
Killen: Ja, jag kan gå ner till 3800 kr. Eller, jag kan nog gå ner till 3700 kr förresten. Det är exakt vad min flygbiljett tillbaka till SF kostar, så mer behöver jag egentligen inte. När du låter så söt så kan jag inte luras.
Jag: Det låter ju jättebra! :) Tack så mycket!

Vi dividerade vidare och det slutade med att jag får köpa soffan för 3700 kr, jag lånar en bil (typ skåpbil) så jag behöver nog inget släp, killen ska hjälpa mig att bära soffan, sen får vi se när jag kommer hem. Slutar väl med att han hjälper mig hela vägen hem för att sen ta trikken hem ;) Moahaha. Kvinnlig list är den bästa listen.




Kommentarer
Postat av: Gunilla

Kan inte annat än skratta. Var har du lärt dej detta rävspel? Haha

2010-10-26 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0