Gävle - Oslo

Överraskningen var alltså att jag åkte hem till Gävle och Söderhamn för att hälsa på mina nära och kära. Tänkte berätta lite mer om helgen i ett senare inlägg. Idag känner jag att jag måste berätta om gårdagen. Enjoy:

Kan börja med att berätta att jag har glömt min Iphoneladdare i Sandarne så jag kan tyvärr inte föra in de bilder jag knäppte igår - fail.
Jag kan även berätta att Jag & Elin skulle handla på taxfreen men hade glömt boardingkortet på planet så vi fick knappt med oss något alls - fail.
Jag har glömt min halsduk i Gävle, så innan mamma & pappa kommer om 2 veckor lär jag hinna få halsfluss X antal gånger - fail.

Bra början va? Nu till hela historien. Egentligen skkulle jag ha åkt bil tillbaka till Oslo med min vän Kaustinens pojkvän och hans arbetskompisar. Mamma ringer mig på förmiddagen och varnar för blixthalka och erbjuder sig att betala flyg. (Kanske inte erbjuder, snarare säger till mig att jag ska flyga och inte får åka bil). 23 år sa jag. Hur som helst är ju det väldigt gulligt, för det är bekvämt att flyga och jag behövde inte betala något så tack och bock så var flygbiljetter bokade istället. Jag hade tänkt ut att jag skulle packa och städa min lägenhet så fint innan jag åkte, men under olika omständigheter så slutade det med att lägenheten ser nu värre ut än när jag kom hem. Förra gången lämnade jag den som ett bombnedslag...

Elin fick skjuts till Gävle och väntade på mig vid perrongen, 1 minut innan tåget rullade iväg satte vi oss den ena mer andfådd än den andra. Men vi hann, och vi kom till Tobo, sen va det stopp. Vi stog först stilla i kanske 10 i tron om att det var ett tågmöte eller liknande. Vi fick sedan reda på att det var ett signalfel som skulle ta ett tag att reparera. Efter ytterligare 10 minuter sa kvinnan i högtalarna att det skulle ta minst 2 timmar att reparera felet och att tåget skulle måsta backa tillbaka till perrongen för att åtminstone slippa stå mitt ute i ingenstans. Oh my tänkte vi. Kvinnan räknade hur många det var som skulle till Väsby, Uppsala,, Sthlm osv. Vi var 3 stackare som skulle till Arlanda för att sedan flyga vidare och tiden började knappa iväg. Vi blev helt plötsligt VIP och medan de andra passagerarna fick vänta på bussar så fick vi en taxi beställd som tog oss i ilfart till Arlanda. Självklart hoppade vi av på fel terminal så vi fick ju springa som idioter (tänk Pheobe i vänner) genom hela flygplatsen.

Väl där ska vi checka in våra väskor och Elin blir skitnervös. Hon har tidigare på dagen bakat bullar och frågar mig ifall jag tror att dom kommer gå igenom säkerhetskontrollen. "Troru dom tror att det är sprängdeg?!"
Vi checkar in Elins två väskor, går nervöst mot kontrollen, bullarna går bra, värre är det med honungen som Elin oxå hade med sig (hon checkade in 4 paket bacon, fläskfilé, skinka, matlådor, kantareller, VIN, sprit och lite annat smått och gott). Min väska gick inte heller igenom kontrollen, jag har 17 olika vätskor som dom ville slänga. ALDRIG sa jag och kontrollanten föreslog att jag skulle checka in även min väska. Jag sprang tillbaka igen (Pheobe) och kastade upp väskan på bandet. "Nej, tyvärr vi har stängt incheckningen" "Men NEEJ, jag måste!" och efter några om och men fick jag checka in min väska. TACK snälla!

Flygresan gick bra, men både jag & Elin fick en konstig känsla av att vi skulle dö när vi startade. Jag har nog aldrig varit så säker på att ett flan ska störta någon gång. Väl framme i Oslo, fullt levande, så hämtade vi våra väskor och till vår stora förskräckelse ser att Elins vinbox läkt i exakt hela hennes väska. En stoooor pöl rödvin fyller golvet på Gardermoen och det ser helt allvarligt ut som om någon har dött. Jag lägger mig bredvid pölen för att iscensätta ett mord, och självklart lägger jag hela håret i allt rödvin. Elin börjar nåtan grina och tänker tanken att sörpla från golvet. Nu både luktar vi och tänker som pundare. Snart hemma Linus - har du saknat oss?
Fortsätter att stressa och springer igen för att köpa tågbiljetter in till city. Ingen risk att jag tappar bort Elin då hon gör röda rullspår vart hon än går. Väl hemma kan vi slappna av, somnar gott och alla tre erkänner att vi saknat varandra. Familjen på Munkedamsveien. Nu är allt i sin ordning igen. Enda skillnaden är att vi nu kollar på Entourage istället för True Blood.

Sa jag att jag glömde mobilen på tåget till Söderhamn i torsdags när jag kom hem? Min kära mobil fick övernatta i Sundsvall innan jag fick tillbaka den på fredagsmorgonen. TACK Håkan som hittade mobilen och för att du inte tog den. Du skulle ha en fet kram och en eloge för din ärlighet!


Kommentarer
Postat av: Sofie

haha!!! un-freakin'-believable XD

2010-10-25 @ 13:01:38
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Haha! Jag vad säger man?! Onekligen bjuder du på dej själv och jag skrattade vid tanken på dej springandes mellan terminalerna:D Spåren efter vinet var inte dum den heller. Vilken dag! Jag är iallafall tacksam att jag fortfarande har en underbar dotter som tog sig helskinnad västerut! Kram.

2010-10-25 @ 15:31:02
Postat av: Tessan

Hahaha, oh herreguud vad jag skrattade när jag läste detta. Du är för rolig du min lilla skrutt! Alltid händer det dig en massa knas, varför? haha. Men som sagt, du löser det alltid, grymt! :) miss you darling <3

2010-10-26 @ 14:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0