♥ Veckans Vän ♥

Therese Maria Fredriksson - 880102

Therese och jag träffades första gången som jag & magnus träffades. Vi gick alltså i olika klasser fast till lärare båda två. Jag visste inte först att Therese också skulle bli idrottslärare, utan det visade sig först mycket senare när vi fick klasslistorna. Jag hade egentligen inte fårr någon uppfattning av Tessan alls för hon är ganska blyg den lilla tösen :) Hon gick förresten i samma klass som Emma & Jessica även hon, likasom Magnus.

När vi väl började i samma klass i januari 2009 så klickade det direkt. Jag minns faktiskt inte vår första lektion tillsammans, eller jo förresten det gör jag, men då umgicks jag med en tjej som heter Cecilia. Tess minns jag inte från den första lektionen. Hur som haver så fördes våra vägar samman och...

...Sedan dess har vi suttit ihop.

Therese och jag spenderade varenda dag tillsammans och när vi inte umgicks började man känna abstinens direkt. Varje dag i skolan var en fröjd! Till en början bodde mitt hjärta fortfarande i Gävle, men tyvärr för min del så flyttade hon "tillbaka" till Stockholm där hon nu bor.

Therese är en tjej som betyder väldigt mycket för mig. Hon och jag har det väldigt lättsamt tillsammans, men det finns även ett djup som man inte riktigt kan beskriva. Även jag och Tess har kallats för Knoll & Tott, Bill och Bull, Piff & Puff med mera just för att vi nästintill sitter ihop. Inte på grund av att vi inte klarar av att umgås med andra, utan för att vi inte klarar av att umgås utan varandra.

Vi har upplevt fester, draman, tokerier, sorg, lycka, rädsla och oro tillsammans. Vi har gråtit men framförallt skrattat. Vi har filosoferat och pratat strunt. Vi har sovit och vi har varit vakna. Vi har framförallt knäppt en sjuhelskottas massa bilder tillsammans, speciellt inne på toaletten! Det har blivit lite av våran grej. Varje gång vi är tillsammans knäpper vi kort, och oftast inne på toaletten.

Till min stora sorg skildes våra vägar nu i januari och vi går inte längre i samma klass. Hon pluggar nu på distans från Stockholm och vi ses inte längre varje dag. Det värker i mitt hjärta då jag tänker på hur det faktiskt ligger till. Jag tror att jag försöker glömma faktumet att vi inte längre sitter ihop (fysiskt). Under ett års tid har jag alltså funnit en människa som får mig att må så bra, men under den tiden har hon även hunnit försvinna ur min vardag. Jag vet inte riktigt hur jag ska handskas med detta. Dock vet jag att vi alltid kommer att vara Carro & Tess, och att inget kommer kunna ändra på det.

Du är en utav mina bästa vänner Therese Fredriksson, och även då vi inte bor i samma stad så kommer du alltid finnas i mitt hjärta och jag gör mitt allra bästa för att vi ska kunna ses så ofta det bara går. Jag behöver dig.

Tack för att du finns!














Kommentarer
Postat av: Tess

åh hjärtat, blev alldeles gråtfärdigt när jag läste detta. Du är MIN finaste, och jag lovar att vi alltid ska hålla ihop! Älskar dig honey <3

2010-03-09 @ 08:57:10
URL: http://tessanfredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0