Vi gick på Lars i Sundsvall

Ja, nu är tiden inne för att berätta om helgens tokigheter. Jag känner att ni är mogna för att få höra om allt som hände in Sundsvallstown...

Helgen började med att jag åkte hem till Söderhamn redan på fredagen för att umgås med min underbara Anna. Lördagen fortsatte med att Sofie som var kvar i Gävle skulle sätta sig i bilen och böörna till Söderhamn, det gick mindre bra. Bilen gav inte ifrån sig ett enda ljud, men trägen vinner och efter ca 20 minuter kom hon iväg från helvetesparkeringen mot tjo och tjim. Kom iväg hemifrån South Harbour vid 12 tiden så det blev inte så sent ändå. Jaja, mycket onödig fakta nu.

Fick en klippning och fix av Elut Baggeluska som gjorde susen mot mitt trötta jävla hår efter att den där dåren nere på nian gått loss. Allvarligt, gå aldrig till det stället, mitt emot BikBok nere i Nian Gallerian. Jag sa att jag ville ha en varmare ton i mitt blonda hår. Jag gick därifrån med blå/grått hår (iskallt) och en etapp runt hela huvudet. Gick tillbaka, men jaa..det är ett kapitel i sig. Får nog skriva om det en annan gång och visa bilder! HAHA

Pizza beställdes på kvällen, sen började festen. Vi lekte en lek som Elin presenterade, en variant av charader, som var hur rolig som helst. Jag och Elin hade dock problem med våra äldre nuckor som inte fattade riktigt vad det egentligen gick ut på. Men vem klandrar dom, de är ju faktiskt 27 nu.

Höjdpunkten på kvällen (lördagen) var när Emma improviserade en Tina Turner konsert. Vi var alla hänförda. Jag har sett Tina Turner irl. Inte Tina Törner nu alltså, utan the one and only Tina Turner. Eller man ska rättare sagt säga: The one and only Emma Baglién!

Vid halv ett gick vi till ett ställe som Emma beskrev som Lars när jag tidigare under dagen frågade vart vi skulle gå ut på kvällen. Det var egentligen Oscar. Där dansade vi till svetten lackade.

Hem igen vid kvart i tre, tog någre kvällsmackor och disskuterade Gustav Vasa. Jag kan inte beskriva det bättre än att ta Sofies citat rakt av. Hon satt och skrev blogginlägget när diskussionen fortsatte morgonen efter och skrev av allt vad hon hörde. Sjögren Och Bagliénska släkten har en tendens att dra allt till sin enda, to the edge, eller möjligen over the top. Repetition för vissa som läser Sofies blogg oxå, men här kommer det igen:

Tankar/Funderingar kring Gustav Vasa.

 

"Han gick till barberaren och bad att få en potta med två centimeters lugg"
"Han var nog en rolig kung, känns det som. Var han tjock?"
"Nej, han höll sig ju i form på skidan"
"vad åt han egentligen på turen?"
"Räv."
"Han tog det lugnt och sjöng"
"Hur stakar man sig fram med en skida och en stav?"
"Varför vill man åka nio mil på en skida?"
"Var det verkligen han som byggde det där skeppet?"
"Han var driftig!"
"Jahopp. Nu har jag åkt skidor nio mil. Vad ska jag göra nudå?? Jag vet, jag bygger ett skepp!"
"...och skepphelvetet (el caraca barca) sjönk efter 100 meter. Vilket fiasko"
"Våran kung då, vad har han gjort? Ingenting. Han har åkt fast för fortkörning"

 

Vi kom alltså fram till att Gustav Vasa var en driftig kung som åkte nio mil på en skida och med en stav. Han började i Mora och slutade i Mora. Han var tjock och hade en pottfrisyr med två centimeters lugg. På sin skidtur sjöng han och var glad. När han blev hungrig åt han räv. Efter att han var klar med sin lilla skidtur blev han rastlös. Då byggde han ett skepp. Tyvärr blev det fel på lastutrymmen under skeppet så det sjönk 100 meter från hamnen. Han var en omtyckt kung. På fötterna hade han loafers..med guldspänne.
Så, där hade ni lite spännande kuriosa angående vår tidigare kung. Nu har ni nog lärt er något nytt för idag inte sant?!


Kommentarer
Postat av: Tina

"På sin skidtur sjöng han och var glad. När han blev hungrig åt han räv!" Hahahah!

Nästa gång blir det all in med peruk. Kram //Tina

2010-03-10 @ 14:37:34
Postat av: Carro

Haha, ja men guud vilken bra idé :) Det är mitt nästa inköp!

2010-03-10 @ 18:30:30
URL: http://idacarolinesjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0