♥ Veckans Vän ♥

Här kommer en veckans vän. En ganska känslig sådan som jag känner att det är dags att få ur sig..

Björn Daniel Sundkvist - 871026

Jag är lika gammal som Björn, det innebär att vi har gått på gymnasiet tillsammans. Han gick byggprogrammet och höll inte till så mycket i själva huvudbyggaden utan var mycket ute på annat håll. Det hela började när jag träffade Björns kompis Joel några gånger och jag umgicks med numer gemensamma vänner. I David & Jonas lägenhet (som skulle kunna starta egen blogg pga alla äventyr) träffade jag Björn första gången. Detta var på vintern, strax innan det nya året 05/06. Det var båda innan vi visste att det 3 månader senare skulle vara vi. Det var innan vi visste att vi 8 månader senare skulle bo i vår första lägenhet tillsammans.


Jag minns att jag såg honom som den glada, mysiga killen som pratade med mig när jag satt ensam. 20060323 bestämdes det att vi var ett par. Det är ju så man får göra nu för tiden, när man inte frågar chans, man får bestämma ett datum helt enkelt. Det datumet kom att förändra en hel del i mitt liv. Det kom att förändra min syn på kärlek.

Vi började under sommaren att titta på lägenheter och tänkte att varför inte flytta ihop när vi ändå ska flytta hemifrån? Vi hamnade på trädgårdsgatan, men med lite trassel fick vi först bo på humlegårdsgatan i 2 månader. När vi tillslut bodde på trädgårdsgatan gjorde vi oss hemmastadda i exakt 2 år innan vi drog oss vidare och då köpte en 3a som var vår egna första lägenhet. På ett sätt så kändes det så eftersom det var det första vi ägde själva. Eller nu tar jag i, det var Björn som ägde lägenheten och jag hade turen att få bo med honom :) Ett år av glädjefyllde torsdagar samt ett år av sorgsna söndagar (Björn jobbade i Sthlm sön-tor) fick vi tillsammans i den lägenheten.

Jag skulle kunna babbla vidare i evigheter om alla små saker som vi varit med om. Lägenheter, bilköp, små resor, stora resor, upp och nedgångar. Vi har delat allt. Tyvärr har livet sin konstiga gång och i Augusti 2009 kom denna relation till sitt slut. Den konstigaste tiden i mitt liv. Något annat vill jag inte kommentera, det är mellan mig och Björn.

Jag har iallafall lärt känna Björn som ingen annan människa känner honom. "Visst" tänker säkert några av hans vänner nu, men jag menar på det sätt som jag har lärt känna honom, den relation vi har fått.

Björn är den största pajasen jag känner. Han har alltid en massa tok för sig och med en stor dos kärlek och glimten i ögat fick han mig alltid att skratta. Iallafall inombords, medan jag samtidigt gnällde: "men bjööööööööörn". Haha, ja gud, det saknar jag. Han kan inte laga mat heller den där Björn. Korv med bröd kunde han koka på nångång, men tamefan att korven sprack. Men han är även den mest givmilda, ödmjuka, omtänksamma, kärleksfulla, roliga och smarta människa jag vet. Inget annat i världen kunde ge mig mer trygghet än när jag var med honom.

Som sagt så kan jag skriva 10000 ord till som beskriver min tid med Björn, men det är mycket som man inte vill dela med sig av heller. Sånt som vi bara har vi två.

Nu ska den drummeln åka iväg och jag kommer sakna honom så mycket. Sköt om dig nu. Va alltid den Björn som jag lärde känna så kommer allt gå bra. Ha så sjukt kul och lev livet.

Tack för att du finns och tack för den tid vi hade/kommer att ha tillsammans!















Kommentarer
Postat av: Sandra Hellberg

Naw, vad fint skrivet Carro :) Gullunge!

2010-06-08 @ 01:39:49
Postat av: johnny

fint skrivet carro

2010-06-08 @ 06:30:05
Postat av: Carro

Tack Sandra & Johnny :) Vad gulliga ni är!

2010-06-08 @ 10:08:56
URL: http://idacarolinesjogren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh, lillasyster =,) Det var riktigt fint skrivet! Fick en tår i ögat. (Stor kram och lycka till Björn om du läser detta, hoppas du får det kul utomlands!!!!)

2010-06-08 @ 18:11:42
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Filippa

Björn verkar underbar, men det krävs även en underbar människa för att skriva såhär... Du är en stjärna! PUSS

2010-06-08 @ 19:35:23
URL: http://filippaviding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0