My Cherry Blossom Girl

Jag har utlovat ett fett inlägg idag. Innebär det att jag måste skriva sjuukt mycket, eller bara ett jäkligt grymt inlägg? Jag tror inte jag siktar på något utav de två alternativen. Kör nog på en sån där mellanmjölksproduction á la Svenne.

(Nu har jag suttit i en timme och försökt fixa den satans bakgrunden och text och allt vad blogg innebär. Nu har jag totalt tappat lusten för att skriva ett inlägg alls. Är detta verkligen något för mig? Hur faaan ändrar man teckensnitt? Då kanske bloggen blir snäppet roligaste att läsa iallafall?!)

Jag försöker ändå. Jag har gjort två stora förändringar i mitt liv idag. Jag vill verkligen inte lägga ut bild på båda mina händelser och det tror jag ni uppskattar när jag berättar vad jag gjort. För det första så har jag:

- Tattuerat mig! Tiden va bokad, motivet va uttänkt, inget var sagt till någon, motivet ändrades i sista sek. Dock ingen drastist ändring, utan jag är mycket nöjd med resultatet och det var en tanke jag hade från första början så, som sagt, mycket nöjd va ordet. Tattueringen sitter på min handled och står för en person som alltid finns i min närvaro. Sara Sofie Sjögren min syster som alltid finns i mitt hjärta och som själsligt alltid finns med mig i alla situationer. Hon är en utav få månniskor som jag känner som hur dåligt hon än mår själv skulle släppa allt hon har i sina händer om något var fel med mig. Vi känner av varandras tankar och behöver ofta inte använda ord när vi vill uppmärksamma något utan det räcker nästan alltid med en blick så är vi på samma plan. Hon är även den person som jag har allra roligast med. Ingen kan få mig att skratta som just hon kan. Nu har vi fullbordat våra systertattueringar i och med att jag gaddade mig. Sofie har redan sin klar sedan tidigare (läs om det på hennes blogg got damit)

Motivet är ett hjärta där det står: My Cherry Blossom Girl och det symboliserar den här låten, vilket i sin tur ÄR Sofie för mig. Ur min synvinkel så fick vi denna speciella relation till varandra när Sofie åkte till New York ett år och "försvann" ur mitt liv. Jag trodde aldrig att jag skulle sakna den människan så mycket som jag gjorde och insåg då att hon var Guds gåva till mig. Utan henne var jag inte samma person. Den upptäckten blev jag ännu säkrare på då hon kom hem och jag lärde mig att uppskatta henne mer. Cherry Blossom Girl var den låten som höll mig uppe under tiden som hon inte fanns i min närhet, det var den som stärkte mig när jag var svag, som höjde mig när jag var nere och som tröstade mig när jag saknade henne som mest - med andra ord så betyder den här låten hela världen för mig, precis som hon gör.


Ja, det var och är ren lycka mina vänner.

Den andra saken som jag gjorde idag var att ta ut min spiral! haha, vill ni se bild? Näääe trodde väl inte det. Jag va less på den jäveln och allt vad hormoner innebär. Så nu for den all världens väg. Såhär såg iallafall saten ut som de tröck upp IGENOM min livmoder och ut igen samma väg idag.


Och nej självklart ska jag inte bli gravid nu för er trögskallar som trodde det ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym



Tjenare tjejen,det ser bra ut.STORA Hälsningar från morbror Sten !

2010-02-02 @ 20:39:33
Postat av: Madeleine

Fin tatuering du har skaffat dig :-)

2010-02-02 @ 21:02:31
URL: http://maddisbloggen.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Bajsolle gråter. BajsOlle grinar nu! Ding dong dong ding DONG! Älskar dig finaste unge

2010-02-02 @ 21:18:37
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Alexander

Howdy. Först och främst - väldigt fint och rörande inlägg, jag är avundsjuk på er relation, önskar jag kunde haft en lillebrolla som jag kunde leka med. Andra och härnäst - väldigt snygg tatuering som du ska, och garanterat kommer att vara, stolt över. Tredje och sistnämnt - du är en himla go och snäll svåger...öh, jag menar svägerska. Fattaru?

2010-02-02 @ 22:08:49
URL: http://gurka.blogg.se/
Postat av: Carrolajnen

Sten: Tack tack! :) Hoppas vi ses snart, saknar min morbror Sten!



Madeleine: Tack så mycket! Nu ska jag in å kika din blogg :)



Bajs: Älskar dig!



Alex: Jag fattar. Och tack, det värmer ang. punkt ett, två, och tre. Du får leka med mig istället. Fattaru?

2010-02-02 @ 22:14:06
Postat av: gunilla

Fint att ni har lika tatueringar. Kan bara säga att jag var nära att gråta när jag lyssnade på låten. Älskar er båda så mitt hjärta nästan spricker!

2010-02-02 @ 22:21:11
Postat av: Tess

Riktigt fin tatuering Carro, förstår att du är nöjd. :) <3 kääärlek.

2010-02-03 @ 10:10:14
URL: http://tessanfredriksson.blogg.se/
Postat av: emma

vad fint min nyponros:) Äntligen! som Gert Fylking skulle sagt, har du tagit ut den där monster grejen :)

2010-02-03 @ 18:15:05
Postat av: Carro

Emma: hihi tack tack :) Ja jag vet, nu är skiten ute. Nu är man fri som en fågel!

2010-02-03 @ 18:23:27
Postat av: PannaSanna

Grym tatoo och grymt att du skaffat blogg, kan man hänga med trots att vi inte ses så ofta. Dock borde det snart vara dags. :)

2010-02-18 @ 14:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0